EcoSelect

De vraag

De eerste vraag van EcoSelect was: help ons om onze boodschap te verwoorden. Die zat namelijk in de hoofden van de oprichters en afhankelijk van wie ze spraken en in welke context kwam er een andere versie uit.

Onze rol

De rol van De Afdeling Marketing was tweeledig:
Ten eerste het invullen van capaciteit om de activiteiten te stroomlijnen en uit te voeren.
Ten tweede het vervullen van de leidende marketingrol in de holacratische werkwijze van EcoSelect.

“Het is noodzakelijk om intern en extern goed aan te kunnen geven wie je bent, wat je doet en waar je goed in bent. De Afdeling Marketing heeft ons gefaciliteerd en bijgestaan in dit proces. Resultaat: Wij staan als een huis!" Marco Quanjer, EcoSelect

Het resultaat

  • De positionering van EcoSelect is samen met alle medewerkers bepaald en vastgelegd. Die zijn vertaald in leidende principes waarmee EcoSelect een eigen cultuur heeft gekweekt en in korte tijd flink is gegroeid.
  • De website van EcoSelect is geheel aangepast in het kader van de positionering en het genereren van traffic naar de blogs en vacatures.
  • Door met De Afdeling Marketing te werken heeft EcoSelect hun eigen behoefte scherp gekregen. Die ligt meer aan de communicatie kant om zowel potentieel talent in beeld te krijgen en te binden en opdrachtgevers aan te trekken.

EcoSelect

EcoSelect is een project-en detacheringsbureau dat projecten uitvoert en mensen opleidt, begeleidt en inzet voor opdrachten in de milieubranche. Met hun aanpak en cultuur is EcoSelect aan het groeien tot een kweekvijver van talent dat breder inzetbaar is dan alleen de milieubranche.

Meer weten?

Neem contact op met Simon.
simon@deafdelingmarketing.nl
06 104 022 01

Simon Siahaya

Online & dialoog marketeer, van old skool naar school en verder. Vader, Utrechter, easygoing. Gedreven door all things digital en resultaat.

Lees verder
Bekijk ook

Content marketing in het MKB, drie voorbeelden

Content marketing is hot. Dat weet je, want iedereen schrijft er over en spoort je aan. Dus begin er maar aan!

Heb je nog geen idee wat content marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? In deze blogpost lees je drie inspirerende voorbeelden van content marketing in het MKB.

Lees verder

De merkbelofte : deel 4 blogpostserie van bedrijf naar merk

Deel 4: van bedrijf naar merk

De merkbelofte is wellicht wel het belangrijkste onderdeel van je merk. Je merkbelofte brengt namelijk je klanten in beweging. Dat komt omdat een goede merkbelofte een oplossing biedt voor een conflict waarmee jouw klanten worstelen. Het formuleren van een sterke merkbelofte is niet makkelijk maar wel heel belangrijk om je klant in beweging te krijgen.

Daarom tips en inspiratie die je verder helpen.

Lees verder

De drie-eenheid van SEO

SEO. Het toverwoord van elke online expert die je tegenwoordig spreekt. Wij ook, zoekmachineoptimalisatie is belangrijk: zorg dat je zichtbaar bent, zorg dat je gevonden wordt, zorg voor goede content, zorg voor verse teksten, zorg voor tevreden bezoekers. Het zijn nogal wat zorgen…

Maar waar draait het nou echt om?

Lees verder